1. پیش از موعد آماده شوید: برای تهیه یک سخنرانی متفکرانه و صمیمانه که نشان دهنده قدردانی و هیجان شما در مورد جایزه یا تقدیری است که دریافت می کنید، وقت بگذارید.
      2. با یک افتتاحیه قوی شروع کنید: سخنرانی خود را با یک افتتاحیه قدرتمند شروع کنید که توجه مخاطب را به خود جلب می کند و لحن را برای بقیه اظهارات شما تعیین می کند.
      3. این مناسبت را تصدیق کنید: به طور خلاصه زمینه جایزه یا تقدیری را که دریافت می‌کنید توضیح دهید و از انتخاب شدن برای این افتخار قدردانی کنید.
      4. قدردانی خود را نشان دهید: زمانی را برای تشکر از افرادی که در این راه از شما حمایت کردند، از جمله اعضای خانواده، دوستان، همکاران و مربیان اختصاص دهید.
      5. صادق باشید: از صمیم قلب صحبت کنید و در کلمات خود صادق باشید. مخاطب شما می‌تواند تشخیص دهد که آیا شما صمیمانه رفتار نمی‌کنید یا از روی یک فیلمنامه می‌خوانید.
      6. کوتاه باشید: سخنرانی خود را مختصر و دقیق نگه دارید. بسته به موقعیت و مخاطب، حدود 3-5 دقیقه را هدف بگیرید.
      7. از تکنیک های داستان سرایی استفاده کنید: از حکایات و داستان ها برای نشان دادن نکات خود استفاده کنید و سخنرانی خود را برای مخاطبان جذاب تر کنید.
      8. ارتباط چشمی برقرار کنید: با برقراری ارتباط چشمی با افراد مختلف در اتاق، با مخاطبان خود درگیر شوید. این به شما کمک می کند در سطح شخصی با آنها ارتباط برقرار کنید.
      9. لحن خود را تغییر دهید: از لحن‌ها و لحن‌های مختلف برای تأکید بیشتر استفاده کنید و مخاطب خود را درگیر نگه دارید.
      10. از زبان بدن استفاده کنید: برای انتقال اعتماد به نفس و اشتیاق از زبان بدن مثبت مانند صاف ایستادن و ژست‌ها استفاده کنید.

    اعتماد به نفس

      1. مراقب سرعت خود باشید: با سرعتی صحبت کنید که برای مخاطبان شما راحت باشد.
      2. از وسایل کمک بصری استفاده کنید: استفاده از وسایل یا اسلایدها را در نظر بگیرید تا گفتار خود را تقویت کرده و از نظر بصری جذاب‌تر کنید.

    ایده

  1. از قبل تمرین کنید: سخنرانی خود را چندین بار قبل از رویداد واقعی تمرین کنید تا مطمئن شوید که با مطالب راحت هستید و می‌توانید آن را با اطمینان ارائه کنید.
  2. برای سؤالات آماده باشید: سؤالات احتمالی را پیش بینی کنید و پاسخ های متفکرانه ای برای آنها آماده کنید.
  3. پایان قوی: سخنرانی خود را با یک بیانیه پایانی قدرتمند ببندید که تأثیری ماندگار بر مخاطبان شما بگذارد.
  4. مهربان باشید: در گفتار خود فروتنی و مهربانی نشان دهید، حتی اگر به خاطر یک دستاورد مهم شناخته شده باشید.
  5. معتبر باشید: با خود و ارزش‌هایتان صادق باشید و از تلاش برای تبدیل شدن به کسی که نیستید بپرهیزید.
  6. از طنز استفاده کنید: از طنز مناسب برای کم کردن روحیه و ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنید.
  7. احترام نشان دهید: به مناسبت، مخاطبان و افرادی که از شما حمایت کرده اند احترام بگذارید.
  8. مراقب زبان خود باشید: از زبان فراگیر استفاده کنید و از هر زبانی که ممکن است توهین آمیز یا تفرقه انگیز باشد اجتناب کنید.
  9. بازخورد باشید: پذیرای بازخورد و پیشنهادات دیگران باشید و مایل باشید که گفتار خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
  10. از همه تشکر کنید: سخنرانی خود را با تشکر از حمایت و به رسمیت شناختن همه و ابراز قدردانی از فرصتی که برای سخنرانی به دست آورده اید، پایان دهید.

در پایان، ارائه یک سخنرانی پذیرش می‌تواند راهی قدرتمند برای ابراز قدردانی و تأمل در مورد دستاوردهای شما باشد. با پیروی از این نکات، می‌توانید یک سخنرانی موفقیت آمیز برای پذیرش ارائه دهید که تأثیر ماندگاری بر روی مخاطبان شما می گذارد.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...